Saturday, March 17, 2012

Sweet memories~~

Assalamu'alaikum wbt..
hmm,,blurr nak tulis apa ya. Nak share sikit tentang pengalaman yang agak manis,,agak??hehe..pengalaman yang manis bersama-sama sahabat2 dunia akhirat, insyaAllah~~

Pernah tak terjadi kat korang???

Kadang-kadang apabila bersahabat tanpa ada perbalahan atau bermasam muka,..mula gelisah, macam ada benda yang tak kena. Takut terjadi something dengan hubungan kami disebabkan terlalu baik. Tapi perlukah kita bergaduh dengan dia atau bermasam muka? Tak sanggup rasanya nak berlakon seakan kita ni betul2 ok tanpa dia...Aku ingat lagi..

"Apabila bersahabat ni tak akan lari dari bergaduh atau tak puas hati dan sebagai nya kerana ia merupakan rempah ratus sesuatu hubungan itu. Itulah yang akan menjadi 'perasa' kepada ukhuwah itu sendiri"

Kata2 tu datang khas dari senior aku, so macam mana pulak dengan sahabat yang langsung tak ada masalah? Puas aku fikir punya fikir....akhirnya ada jugak jawapannye,,,hehehe..gembiranya aku:))

"Orang Mukmin adalah ibarat cermin bagi Mukmin yang lain. Mereka bersaudara di antara satu sama lain. Memelihara harta bendanya dan melindungi kepentingannya masa ketiadaannya" (Riwayat Abu Daud) 



So, tak kisahla kalau bergaduh ataupun tak..yang penting apabila 2 sahabat itu bersahabat kerana Allah, berjuang bersama2 di atas jalan-Nya disertakan susah dan senang bersama, maka itu adalah lebih bermakna. Namun apabila berlaku perbalahan atau pergaduhan ingatlah itu adalah ujian yang Allah turunkan kepada kita. Dalam erti kata yang lain....ALLAH MASIH SAYANGKAN KITA~~

“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud) 


p/s--->my dear friends....i love u all very muchh!!:))

No comments:

Post a Comment